Навчання канарок

Тема у розділі 'Птахи', створена користувачем Nadia, 11 тра 2015.

  1. Nadia
    Offline

    Nadia Administrator Команда форуму

    Реєстрація:
    4 лют 2015
    Повідомлення:
    377
    Симпатії:
    116
    1_prev.jpg
    Більшість любителів гарного співу своїх пернатих друзів не відводять їм достатньо часу і не можуть гідно оцінити пісню. Доглядаючи і спостерігаючи за своїми вихованцями, вони долучаються до живої природи, і це головне в їх захопленні.

    Але є люди різних професій і віку, які з захопленням займаючись канароводством, прагнуть удосконалювати спів своїх птахів, надати їх голосу красивого звучання, очистити пісню від дисонансів. Таке заняття канароводством є вже свого роду мистецтвом, тому що, відбираючи найбільш здібних молодих самців, шліфуючи їх спів, любителі і тим самим покращують породистість співочих канарок.
    1001.jpg
    Ось чому за якістю співу канарки можна судити про роботу та рівень кваліфікації любителя. Якщо йому вдалося виростити молодих канарок з гарною піснею та птиці завоюють на конкурсі призове місце або будуть відзначені грамотами, то такого кенаровода можна привітати з успіхами в цій цікавій справі.

    Головні особливості пісні канарок передаються у спадок. Кожен молодий самець до 7-8-місячного віку виконуватиме звуки пісні, характерні для даної породи. Правда, пісня самоучок за багатством колін і якості виконання значно поступається пісні добре навченого самця.
    kanareijka3.jpg
    Проте питання, як правильно навчати канарок співу, залишається і зараз відкритим. Досі ще не визначені методика навчання, умови навколишнього середовища, що сприяють поліпшенню пісні молодих птахів.

    Перед початком навчання потрібно заздалегідь підібрати вчителів. Якщо ставлять завдання мати птаха з широким діапазоном пісні, то вчителів повинно бути декілька. Якщо ж вирішили навчати молодого самця пісні старого, то в якості вчителя треба залишити одного, саме цього самця.
    ррррррррррррр.jpg
    Учитель повинен чітко, з плавними переходами виконувати коліна пісні відповідного наспіву. Не зайве перевірити його на черговому конкурсі співочих канарок, отримати оціночний лист з вказівкою в ньому набору колін. Самець, що має в пісні дисонанси, не може бути вчителем: учні засвоять ці дисонанси і будуть їх наполегливо повторювати.

    Допоміжними вчителями можуть бути дикі співучі птахи, у пісні яких є коліна, відповідні племенам у пісні канарки. Це вівсянка звичайна, вівсянка-паклун, велика синиця, московка, гаїчка, кропив'яник, але найбільш популярні з них - вівсянки і синиці. Може бути їм і тигровий Астрільд, у якого дуже красива, трохи сумна коротка пісня. Однак кількістю вчителів захоплюватися не слід. Для навчання молодих Кенаря достатньо одного ведучого співака-Кенаря і 1-2 допоміжних вчителів - краще вівсянок або синиць. На кожного ведучого співака слід мати якомога менше учнів. Кількість останніх на одного вчителя залежить від мотиву, якому збираються навчати молодих птахів. Рекомендується мати 5-6 молодих самців для навчання пісні овсяночного і не більше чотирьох - для навчання пісні дудочного наспіву.
    35.jpg
    Пісня, сприйнята від диких співочих птахів, у канарок може звучати по-різному - від зовсім чіткої до грубого спотворення. Є приклади, коли молоді самці повністю переймали і відтворювали пісню великої синиці, московки, польового жайворонка або зяблика. Але така пісня для канарок вважається браком, так як самці повинні відтворювати у своїй пісні тільки окремі коліна з пісні диких птахів.

    За час перебування молодих птахів в дерев'яних клітках чи кормушках зазвичай вже вдається визначити їх стать. Самці, сидячи на жердинці, витягаючи шийку і злегка роздуваючи горло, подовгу щебечуть, насвистують, наслідуючи співу батька. Але це ще не пісня. У щебетання не чути колін пісні дорослого птаха, яку вони співатимуть в майбутньому.
    04505110a2301d7270d3ad0dbb70c154.jpg
    Щоб створити молодим Кенаря кращі умови для розвитку співочих навичок, їх після закінчення линьки, тобто приблизно в кінці вересня або в жовтні, виловлюють з пролітної клітки і розсаджують поодинці в невеликі клітки. Для цієї мети цілком підходить суцільнометалева або дерев'яна клітка розмірами 35х25х18 см. При пересадці кожну птицю потрібно взяти в руку і уважно оглянути, роздуваючи їй пір'я на грудях і брюшко. При цьому видно, в якому стані знаходиться птах. Зайвих жирних або занадто худих пернатих , з сильно виступаючою грудною кісткою відзначають в журналі, мітять також клітину, щоб відповідним годуванням поступово привести птицю в стан нормальної вгодованості.
    kanareiki.jpg
    Птахи, звиклі бути разом, спочатку важко переносять самотність, іноді навіть на деякий час перестають співати. У зв'язку з цим перший час (1-2 тижні) клітки з молодими самцями ставлять так, щоб вони бачили один одного. Потім, коли птахи звикнуть до самотності, клітки ставлять рядами одну на іншу, перегороджують ряди картоном, щоб птахи не бачили один одного, і починають навчання.

    Для навчання молодих самців співу частіше застосовують відкритий метод, але він менш зручний і ефективний, ніж навчання птахів у навчальному шафці. При такому навчанні клітки з молодими самцями розставляють в один або декілька рядів (одна на іншу), відгороджують кожен вертикальний ряд фанерою або картоном. Причому всі клітки повинні бути однакового розміру, прямокутної форми і з плоским верхом. Клітку з учителем можна ставити як нагорі, так і під клітками з молодими самцями, але краще - напроти їхніх кліток, щоб учні бачили свого вчителя.
    купить-канарейку.jpg
    Також популярним є начання за допомогою магнітофона.

    Навчання канарок співу за допомогою магнітофона бажано починати в ранкові години. При цьому вони не повинні чути шум працюючого магнітофона. По-перше, він буде їх відволікати від навчання, по-друге, канарки навіть можуть включити його в свою пісню. Краще, якщо магнітофон буде встановлений в коридорі або іншій кімнаті і з'єднаний з мікрофоном довгим шнуром.

    Магнітофонний запис, як і спів самого вчителя, молоді співаки повинні прослуховувати не менше чотирьох разів на день по 40-50 хвилин. Таким чином, магнітофонний запис потрібно використовувати на початковій стадії навчання пісні молодих співаків, а також для вдосконалення пісні ведучого птаха. Вона допомагає вчителю вдосконалювати хід пісні, не забувати план її виконання. Запис ведучого птаха необхідна також під час линьки птахів, коли канарки співають рідко або зовсім не співають.
    kanareuka.jpg

Поділитися цією сторінкою